LG Oled 55B7V

Garanția televizoarelor OLED LG pentru burn-in

În urmă cu un an de zile, tot auzeam povești urâte despre LG și zona de service a televizoarelor OLED, ceea ce mă îngrijora teribil, pentru că dețineam un astfel de televizor, un LG OLED 55B7V care după 1.5 ani de la cumpărare arăta deja semne grave de burn-in.

Colegul meu Dan tocmai avea o problemă similară dar mai gravă cu un LG OLED 65B7V (un TV de două ori mai mare și mai scump decât al meu) la care se încinsese placa de bază atât de rău încât îi distrusese ecranul.

Problema încingerii plăcii de bază, generase o pată neagră în mijlocul ecranului cât o palmă de om. Problemă cauzată fix de o defecțiune hardware/defect de fabricație pe care LG îl nega la momentul respectiv și astfel îi refuza reparația colegului meu în valoare de 8500 lei pe baza faptului că televizorul ieșise din garanția standard de 2 ani.

Știam oarecum că îmi asum acest risc în momentul în care l-am achiziționat, pentru că era tehnologie nouă la momentul respectiv și pentru că vorba românului.. „asta e boala lor”.

Dar având în vedere că nu sunt un om care țin televizorul pornit 15 ore pe zi pe același post de televiziune pentru a permite „impregnarea” și folosesc alternativ Playstation, Netflix, HBO Go sau diverse canale TV, nu mă așteptam să am această problemă foarte curând sau poate niciodată.

În plus nu te aștepți să plătești premium pe un device premium și la câțiva ani să îl arunci la gunoi (piața ar trebui să învețe de la Apple cum e cu asumarea defectelor de fabricație și reparațiile post garanție, dar nici Apple nu este chiar sfânt dacă analizăm trecutul lor glorios).

Cele spuse mai sus, împreună cu gândul de a demonta televizorul de pe perete și a mă transporta cu el la service, m-au făcut să uit de garanție și să o tot amân până acum câteva săptămâni când, deși ieșisem din garanția de 2 ani, am decis să sun la service și să discut cu cei de la LG direct (comunicarea pe Facebook este inexistentă). Ce a urmat a fost foarte interesant, dar în același timp neașteptat pentru mine.

Am sunat la numărul primit de la robotul lor de chat de pe Facebook, au zis că nu este nicio problemă și urmează să mă sune cineva de la service-ul partener pentru o programare (eu ma gândeam că va veni cineva să inspecteze televizorul sau mă vor pune să mă duc cu el în service).

În aceeași zi am primit telefon de la băieții care se ocupau de service, cărora le-am trimis pe Whatsapp toate documentele legate de achiziție împreună cu fotografiile defectului și altele legate de identificarea modelului. În baza celor discutate, s-a făcut aproape instant comanda pentru piesă (display si placa video) fără alte întrebări inutile.

Săptămâna următoare m-au sunat băieții (foarte de treabă) și m-au programat a doua zi pentru înlocuirea display-ului împreună cu placa video :))

Surpriza este locația în care trebuia să aibă loc operațiunea, ghiciți!? 🙂 La mine acasă, pe canapea! Cel mai tare a fost faptul ca au fost atât de treabă încât m-au ajutat să dau televizorul jos și să îl pun la loc, iar toată operațiunea de schimbare a display-ului a durat fix 10 minute!

Partea funny a fost reprezentată de momentul în care băieții mi-au zis că sunt printre singurii oameni ok și calmi pentru care au făcut operațiunea asta, pentru că restul erau plini de draci și îi făceau cu ou și cu oțet 🙂

În aceeași săptămână a fost rezolvată și problema prietenului meu Dan, la fel de simplu, doar că un pic cam târziu decât și-ar fi dorit el, pentru că de un an de zile deja înnebunise din cauza atâtor certuri cu LG pe toate canalele și își cumpărase un super proiector ca înlocuitor al televizorului respectiv (client premium pierdut pentru LG).

Uneori este ok chiar și mai târziu, dar mă bucur nespus că LG a decis să facă acest pas, pentru că eu sunt client fidel de foarte mulți ani (deținem în familie vreo 7 televizoare LG plus monitorul meu și am recomandat tuturor oamenilor care mi-au cerut sfatul de-a lungul timpului același lucru) și aș fi fost extrem de dezamăgit dacă nu și-ar fi onorat promisiunile.

Pe viitor o să citesc mai mult înainte să îmi cumpăr următorul dispozitiv LG, dar nu am cum să nu vă povestesc despre aceleași recomandări:
– La capitolul imagine, pe piață nu există momentan nicio altă tehnologie care să bată OLED, cu toate minusurile lui;
– Nu știu niciun alt producător de televizoare care să aibă o interfață așa de prietenoasă și o telecomandă smart așa de simplu de utilizat ca LG.

* O să vedeți de foarte multe ori pe acest blog că mă aprind uneori în momentul în care brandurile pentru care am o afinitate deosebită, pentru care fac recomandări uneori sau chiar „evanghelism” și al căror client fidel sunt de ani de zile, aleg să mă trateze cu spatele sau să nu prețuiască statutul meu și al oamenilor ca mine de early adopters.

* Dacă nu știați, brandurile serioase ar trebui să vă acopere defectele de fabricație post garanție, măcar pentru un minim de 5 ani. În principiu pentru că nu sunteți vinovați în momentul în care un produs se strică pentru că a fost prost executat. Mă simt nevoit să dau din nou exemplul Apple, care mi-a schimbat aproape jumătate de laptop la 2 ani după ce expirase garanția.

* Sfat practic și util: nu vă descărcați nervii și frustrările pe oamenii care fac service pentru că ei nu sunt cei care vă vând produsele, care le creează sau care beneficiază de banii voștri, ei sunt doar parteneri și sunt acolo să vă ajute. Același lucru se aplică și în cazul oamenilor din call center-uri care la fel, nu au nicio vină pentru problemele voastre și datoria lor e să vă ajute în măsura în care pot.

Dacă doriți să vă testați televizorul OLED pentru a vedea dacă are probleme de burn-in, vă recomand să dați play la clipul de aici.

Dă mai departe pe:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.